Z veľkého záujmu o cloud je prekvapený aj samotný operátor.
Telekom ponúka cloudové služby od roku 2011. Vtedy otvoril (v tej dobe) „najnovšie, najmodernejšie a najlepšie“ dátové centrum DataCenter. Hoci sú dnes na Slovensku už aj ďalšie dátové centrá, to od Telekomu patrí podľa operátora stále medzi špičku. Operátor rozšíril ponuku svojich služieb v roku 2012, kedy začal ponúkať Infraštruktúru ako servis. Neskôr prišiel aj s aplikačným obchodom pre B2B zákazníkov, čo uľahčilo mnohým podnikateľom prístup k žiadaným službám.

Telekom získal nový certifikát ISO 27018, ktorý zaručuje spoľahlivosť a kontinuálnu prevádzku cloudových riešení
Výhoda cloudu vo všeobecnosti spočíva v tom, že nemusíte budovať vlastnú serverovňu a robiť drahé implementácie CRM systému. V kombinácii s nutnosťou zakúpiť si vlastný hardvér môže implementácia riešenia stáť aj niekoľko tisíc EUR. Namiesto toho si potrebný hardvér a softvér prenajmete. Telekom v tomto smere neponúka nič iné, čo by nebolo vo svete. Z pohľadu slovenských zákazníkov je však dôležité, že to ponúka na Slovensku. Dáta zákazníkov sú takisto uložené v našej krajine, čo je niekedy z hľadiska legislatívy dôležitý aspekt.
Telekom tvrdí, že prví zákazníci, ktorí uňho išli do cloudu tak spravili kvôli tomu, že nechceli riešiť starosti a náklady, ktoré súvisia s budovaním a najmä spravovaním vlastnej infraštruktúry. Chceli sa tejto povinnosti zbaviť, aby sa venovali iba svojmu biznisu. Dnes je však dôvodov viac – dnešní zákazníci idú podľa operátora do cloudu kvôli tomu, že toto riešenie je dynamickejšie a (pre niekoho prekvapujúco) aj bezpečnejšie. Faktom však je, že dátové centrum je v podstate banka pre vaše dáta. Ochráni ich lepšie ako vaše domáce zabezpečenie.
Dodajme, že o cloudové služby od Telekomu je najväčší záujem v segmente služieb (15%). Nasleduje retail (14%) a výroba (13%). IT firmy majú 7% zastúpenie, rovnako ako doprava, energetika a financie. Tretina z firiem pristupuje k svojim dátam po privátnych linkách. Práve v otázke konektivity vidí Telekom jednu z výhod oproti gigantom, ako je Amazon alebo Microsoft s cloudovým riešením Azure. Nájdu sa aj takí zákazníci, ktorí majú časť služieb na vlastnej infraštruktúre a časť presunuli do cloudu. Najobľúbenejšie sú služby Office 365 a CRM systém DriveBizz. Niektoré firmy však majú v cloude aj kompletný SAP systém.
Telekom sa okrem rekapitulácie a zhrnutia aktuálneho biznisu v cloude pochválil medziročným rastom vo výške 56% a nárastom obratu a kapacity dátového centra na úrovni 106%. Operátor takisto oznámil, že získal certifikát ISO 27018, ktorý zaručuje spoľahlivosť a kontinuálnu prevádzku cloudových riešení. Taktiež oznámil, že od októbra 2015 poskytuje profesionálne služby pre cloud a od januára 2016 bude mať v ponuke aj riešenie pre zálohovanie v cloude OPERO.
Ďalšie fotografie z tlačovej konferencie: