Spoločnosť Huawei oznámila obchodné výsledky svojej spotrebiteľskej divízie („Huawei Consumer BG“) za prvý polrok roku 2015. Divízia Huawei Consumer BG v prvom polroku roku 2015 naďalej vykazovala pozoruhodný obchodný rast, keď celkové tržby dosiahli 9,09 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast až o 69%.
Rast predaja smartfónov Huawei prekonal rast celého trhu
V prvom polroku roku 2015 dodala divízia Huawei Consumer BG celkom 48,2 miliónov smartfónov, čo predstavuje medziročný nárast o 39 %, pokým celosvetový dopyt po smartfónoch vzrástol v rovnakom období iba o 7 %. Predaj zariadení v strednej a vyššej triede zaznamenal medziročný nárast o 70 %.
Rapídny nárast tržieb v regiónoch po celom svete
Globálna stratégia spoločnosti Huawei naďalej podporuje stabilný obchodný rast v Číne a aj na zahraničných trhoch. Tržby v Číne vzrástli medziročne o 124 %, niektoré regióny zaznamenali nárast tržieb o viac ako 40 %. Na čínskom trhu spoločnosť Huawei podľa GFK predbehla Samsung a Apple a získala najväčší podiel na trhu, a to v marci 12,9 %, v apríli 13,6 %, v máji 14,1 % a v júni 15,2 %.
Predaj vlajkových produktov značky Huawei dosahuje hranicu 5 miliónov
V prvom polroku roku 2015 bolo celosvetovo dodaných 5 miliónov kusov vlajkového produktu Huawei Mate 7. Kumulovaný predaj zariadení Huawei P7 dosiahol počet 7 miliónov kusov a výrobok bol v predaji vo viac ako 100 krajinách a regiónoch. Zariadení Huawei P8 sa v prvých dvoch mesiacoch od uvedenia na trh predalo viac ako milión kusov a boli dostupné na viac ako 52 trhoch.
Odhodlanie stať sa najrešpektovanejšou značkou u celosvetových spotrebiteľov
V máji 2015 bola spoločnosť Huawei prvýkrát uvedená v rebríčku stovky najhodnotnejších značiek sveta „BrandZ Top 100 Global Brands“ pre rok 2015 a to na 16. mieste v kategórii veda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy USD. Je to ďalší úspech spoločnosti Huawei po tom, čo sa v roku 2014 ako prvá značka z pevninskej Číny dostala do zoznamu najlepších značiek „Interbrand TOP 100 Best Global Brands“.
Odhodlanie k dlhodobej konkurencieschopnosti a k využitiu príležitostí, ktoré prináša „internet vecí“
V druhej polovici roku 2015 sa bude divízia Huawei Consumer BG sústreďovať na éru „pripojenia všetkých vecí“. Preto spoločnosť Huawei zintenzívnila svoju stratégiu v oblasti nositeľných zariadení a na tohtoročnom veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone predstavila hodinky Huawei Watch W1 a náramky TalkBand N1 a B2.
Spoločnosť Huawei má celosvetovo 16 výskumných centier vrátane napr. estetického výskumného centra v Paríži, matematického výskumného centra v Rusku, výskumného centra pre design a kontrolu kvality v Japonsku alebo softvérového výskumného centra v Indii. K 30. Júnu prihlásila spoločnosť Huawei celkovo 76 687 patentov, z ktorých 18 000 sa týka prístrojov. Celkom 41 903 patentov bolo schválených na celosvetovej úrovni.
V odbore pripojených automobilov uzavrela spoločnosť Huawei v prvom polroku roku 2015 rad strategických partnerstiev s poprednými automobilkami, vrátane firiem Volkswagen, Mercedes-Benz a Audi, pričom druhé dve menované poverili svojich externých dodávateľov, aby v ich budúcich zariadeniach pre sieťové pripojenia automobilov používali palubné 4G komunikačné moduly značky Huawei.