VÚB Banka predstavuje novinky pre používateľov mobilného a internetového bankingu. Chystá aj koncept bezpapierové požiadania o úver. Ušetrí sa 10 000-ce listov papiera a v prepočte sa počíta s úsporou 208 stromov.
Banka prechádza veľkými inováciami, ktoré zákazníci skutočne cítia. VÚB sa zameriava hlavne na inovácie v jej mobilnej aplikácii a teraz spája aj služby Viamo priamo do aplikácie VÚB Mobil Banking. Presnejšie povedané, zatiaľ má testovaciu verziu, ktorá by mala byť uvoľnená ešte v decembri tohto roku.
Máj
V máji tohto roku priniesla banka aplikáciu pre všetky hlavné OS, ktorá bola už natívnou aplikáciou, nielen kombináciou aplikácie s načítaním webového rozhrania v rámci integrácie. Hoci toto riešenie brali mnohí ako polovičaté, banka sa sústredila na kompatibilitu pre svoje portfólio zariadení. V máji takisto priniesla mobilný PIN, ktorý je u používateľov veľmi obľúbený. Pridala aj obsluhu debetných kariet.
August
Medzi novinky od augusta 2015 patrí aj prihlasovanie cez Touch ID a je dostupné pre telefóny Apple iPhone od verzie 5S. Na prihlásenie sa dá použiť tento prvok, no na transakcie je potrebné použiť zabezpečenie PINom. Sú to vlastne dva stupne ochrany a banka má svoje bezpečnostné riešenia, preto vyžaduje svoj autorizačný prvok, teda PIN. Nechce ponechať bezpečnosť v rukách Applu v podobe ich technológie. Výhodou tohto spôsobu je napríklad zdieľanie informácií v rodine. Manželka sa môže takisto zaregistrovať svojím odtlačkom a bude vidieť obraty aj stav účtu, na pohyb však bude treba PIN kód, ktorým môže disponovať povedzme len jej manžel.
Decembrové novinky
V tomto mesiaci sa dočkáme teda integrácie Viamo funkcie priamo do jednej aplikácie. Nebudete tak musieť mať v mobile dve. Funkcia sa bude volať Platba na telefónne číslo. Ďalej pribudne IBAN skener a zmena jazyka v aplikácii. Kto chce mať systém v angličtine ale bankingovú appku v slovenčine, teraz dostane priestor na vlastné nastavenie jazyka.
Platba na telefónne číslo
Zlúčenie aplikácií prinieslo prehľadnejšie a ľahšie dostupnejšiu funkciu, ktorá sa prakticky aj tak viaže k jednej oblasti a to prevodom v rámci bankingu. Na poslanie peňazí postačí vedieť číslo osoby, ktorej chceme uskutočniť prevod. Príjemca svoje peniaze dostane automaticky, ak už je registrovaný v systéme Viamo, teda spároval si mobilné číslo s číslom účtu. Ak toto neurobí, peniaze sa nestratia a bude treba zrealizovať platbu medzi používateľmi inak. Platba sa dá takto realizovať na ľubovoľnú banku v SR.
IBAN skener
Toto je funkcia, ktorá používa optické rozpoznávanie znakov. Nejde teda o čítačku kódov či už QR alebo čiarových. Rozpoznávanie je natoľko inteligentné, že sa netreba obávať načítania neplatných údajov. Pokojne stačí prejsť s mobilom a jeho fotoaparátom na správne miesto s IBAN aj cez rôzne údaje, napríklad variabilný symbol. Až po načítaní IBAN kódu sa vložia všetky údaje do políčok v mobilnej aplikácii. Stále tu je možnosť použiť čítačku QR kódu. Tá v aplikácii zostala.
Bezpapierová pobočka
VÚB Banka priniesla v máji pred schválené úvery v internet bankingu, v septembri sa dali úvery čerpať aj v mobilnej aplikácii a od decembra by malo ísť o bezpapierové vybavenie priamo na pobočke. Pracovníci budú využívať tablet a budú vyplňovať údaje priamo s klientom. Už to nebude tak, že pracovník bude „niečo zadávať na vlastnom monitore“. Je tu teda interakcia s klientom, ktorý si bude vyberať výšku úveru aj dĺžku splatnosti priamo na tablete cez interaktívne prvky. Výhodou je rýchle spracovanie, ktoré skráti čas na polovicu. Teda z pol hodiny na 14 minút. Overenie v „risk“ centre je do dvoch minút a ak sa klientovi zmluva nebude vo výsledku páčiť, kde uvidí aj finálne RPMN, môžu nastaviť parametre znova. Všetko bez toho, aby sa zahadzovali papiere, ktoré sa inak doteraz museli vytlačiť.
Úvery si najčastejšie berú klienti v piatok.
Pobočky by mali mať postupne aj Wi-Fi siete pre klientov, aby mohli plnohodnotne využiť službu iPoradca. Zaškolený pracovník im bude vedieť pomôcť s nastavením aplikácie aj s inštaláciou aplikácie do mobilného telefónu. Táto sieť sa bude dať využiť aj na surfovanie po internete počas čakania, po kým klienta obslúžia.