Najväčší predajcovia automobilov spolupracujú s firmami, ktoré propagujú zdieľanie vozidiel.

Volkswagen spolupracuje so službou Gett a Toyota sa dohodla na partnerstve s Uberom. Tieto správy sú navzájom nezávislé, automobilky ich však oznámili takmer v rovnakom čase. A zaujímavé na celej situácii je to, že sa stretli dva na prvý pohľad protichodné svety – najväčší predajcovia automobilov (z hľadiska predaných kusov) spolupracujú s firmami, ktoré propagujú zdieľanie vozidiel, čo by eventuálne mohlo viesť k tomu, že bude na svete menej áut a predaje automobiliek budú teda klesať.

Automobilový trh sa možno v blízkej budúcnosti naozaj zmení a spomenuté automobilky nechcú nechať nič na náhodu. Volkswagen preto podporil spoločnosť Gett investíciou vo výške 269 miliónov eur. Služba funguje v 60 krajinách na svete, u nás zatiaľ nie je k dispozícii. Funguje však na podobnom princípe ako konkurenčný Uber. Volkswagen vidí v tomto segmente veľký potenciál a Gett poskytol automobilke technológie, vďaka ktorým môže posunúť svoj biznis na ďalšiu úroveň. Totiž, z hľadiska dnešného trhu majú výrobcovia automobilov jedinú úlohu a tou je predávať vozidlá koncovým používateľom. V blízkej budúcnosti sa však očakáva rastúci dôraz na služby typu „mobilita na požiadanie“ pre používateľov a podniky. A to je presne to, čo robia Uber, Gett a ďalšie firmy.

Čo sa spolupráce medzi Uberom a Toyotou týka, spoločnosti sa dohodli na tom, že zjednodušia šoférom kúpu nového auta. Záujemcovia si budú môcť kúpiť novú Toyotu na lízing a následne ho splácať jazdením pre Uber. Firmy zvažujú aj iné formy spolupráce.

Dodajme, že v marci oznámili partnerstvo aj General Motors a Lyft.

Zdroj: DW

Nechajte nám správu