Sony Mobile zverejnilo prostredníctvom svojho neoficiálneho Xperia Blogu finančné výsledky za prvý kvartál tohto roku. Mobilná divízia japonskej technologickej stálice je v miernej strate, spôsobenej poklesom predaja smartfónov.

2,9 miliónov predaných smartfónov s logom Sony v mesiacoch január, február a marec v roku 2017 znamená najhorší výsledok za ostatných 7 rokov. Menej smartfónov sa firme podarilo predať naposledy v druhom kvartáli roka 2010, kedy japonci distribuovali smartfóny ešte pod značkou Sony Ericsson s vtedajšou vlajkovou loďou Sony Ericsson Xperia 10, ktorá bola prvým smartfónom od Sony s Androidom.

Vývoj predaja smartfónov Sony Xperia od roku 2010

Sony Mobile si medziročne, čo sa tržieb týka, pohoršilo o 15%, čo znamená stratu na úrovni 15,2 miliardy jenov (vyše 123 miliónov eur). Priemerná cena na úrovni približne 430 eur za jedno predané zariadenie patrí medzi najvyššie medzi Androidovými výrobcami a znamená, že Sony oslovuje najmä bonitnejšiu klientelu so strednou a vyššou triedou smartfónov. Aby sa v objeme predaja a ziskoch Sony dostalo do prvej ligy, musí predať oveľa viac zariadení. Sony očakáva už tento rok nárast v predaji o 13% s očakávaným objemom 16,5 miliónov predaných zariadení.

Veľa si pritom sľubuje hlavne od prémiového modelu Xperia XZ Premium, ktorý sa čoskoro začne predávať aj u nás s cenovkou na úrovni približne 750 eur. Táto vlajková loď bola právom vyhlásená za najlepší nový smartfón na tohtoročnom MWC v Barcelone. Tomu, prečo by mohla vrátiť Sony späť do najvyššej hry, sme sa venovali v tomto článku.

Zdroj: Xperia Blog

Prečítajte si aj:

Prvé dojmy: Sony Xperia XZ Premium naživo v bronzovoružovej farbe. Vieme, ako funguje Super slow motion režim

Značky:

Nechajte nám správu