Google požaduje od výrobcov smartfónov dodržiavanie presných podmienok, aby im bol umožnený prístup do Obchodu Google Play.
Táto obchodná politika spoločnosti Google sa nepozdáva hlavnému regulačnému orgánu EÚ pre hospodársku súťaž. Medzi hlavné požiadavky, ktoré musí OEM výrobca spĺňať je predinštalovanie prehliadača Google Chrome a vyhľadávania Google.
Ak výrobca nedodrží nainaštalovanie presne definovaných aplikácií Google, nebude mať na svojich zariadeniach umožnený prístup do Obchodu Google Play. Táto požiadavka spoločnosti Google jej zabezpečuje dominanciu vo vlastnom internetovom ekosystéme služieb. Google tak má výhodu oproti svojim konkurentom.
Séria opatrení voči spoločnosti Google by mala prispieť k slobodnejšiemu výberu aplikácií pre OEM výrobcov. Tento boj medzi EÚ a Googlom prebieha niekoľko rokov. Napríklad v roku 2016 dostal vyhľadávací gigant pokutu vo výške 2,4 miliardy eur, kedy boli údajne upravené porovnávacie nástroje v prospech Google.
Druhá strana tvrdí, že Google potrebuje ešte nejako vyťažiť peniaze, aby mohol naďalej udržiavať operačný systém otvorený. Takisto tvrdí, že žiaden výrobca nie je nútený inštalovať aplikácie od Google. Pokiaľ by predsalen chcel využívať konkrétne aplikácie, tak musí inštalovať okrem nich aj ďalšie, ktoré sú súčasťou celého balíka.
Tieto a nedávne zmeny v EÚ k agresívnejším predpisom o ochrane spotrebiteľa by mali smerovať k lepšiemu využívaniu produktov pre koncových používateľov. Takisto by sa malo vytvoriť spravodlivejšie konkurenčné prostredie.
Zdroj: GSMArena
Prečítajte si aj: