Hlavnými lákadlami e-shopov pre Slovákov nie sú len nízke ceny, ale aj úspora času či zvýšenie komfortu nákupu priamo z domova alebo kedykoľvek z mobilného zariadenia.

Slováci sú pri nakupovaní veľmi pohodlní, ukazuje sa to aj pri nakupovaní online. Ako dôvody pre online shopping uvádzajú  často úsporu času, komfort takéhoto nákupu i veľký výber sortimentu, ktorý e-shopy ponúkajú. Aj keď najnižšia cena zostáva stále prvým dôvodom pre slovenských nakupujúcich je to stále prvým dôvodom, prečo nakúpiť cez e-shopy, na ďalších priečkach sa umiestňujú práve výhody pohodlného nákupu. Vyplýva to z májového online prieskumu nákupného portálu Heureka.sk.

Nižšie ceny sú lákadlom pre tri štvrtiny Slovákov, stále dôležitejšie sú však ostatné výhody. „Ako ďalšie hlavné dôvody pre online nakupovanie Slováci vidia úsporu času, pretože nakúpia pár kliknutiami z domu, a väčšie pohodlie pri nakupovaní, kedy môžu nakupovať bez tlačenice a dlhého čakania. Tieto výhody internetového nakupovania vníma viac ako polovica Slovákov,“ vysvetlil riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman. Presná polovica opýtaných rado nakupuje na internete, lebo môžu vyberať zo širšej ponuky tovaru. Špeciálne ponuky platia na internete až na vyše tretinu Slovákov. Pätine Slovákov vyhovuje na internetovom nakupovaní lepšia prezentácia sortimentu.

Celkovo na internete nakúpili Slováci v roku 2014 za zhruba 611 miliónov eur a podiel e-commerce na trhu tak bol 5 %. Každým rokom pritom počet Slovákov obľubujúcich online shopping rastie, oproti roku 2013 predstavoval vlaňajšok nárast o 20 %. Vlani bola najobľúbenejším sortimentom na internete elektronika, ktorej podiel na celkovom počte vyhľadávaní tovaru dosiahol približne 36 %. Najdynamickejšie však vlani rástli segmenty bielej techniky alebo  kozmetiky.

Z akého dôvodu nakupujete na internete? 
Nižšie ceny74%
Úspora času57%
Väčšie pohodlie pri nakupovaní56%
Širší sortiment50%
Špeciálne ponuky a zľavy36%
Lepšia prezentácia sortimentu21%
Iný dôvod4%
Vyššia kvalita tovarov na internete4%

Zdroj: online prieskum portálu Heureka.sk na vzorke 1125 respondentov (25.-26.5.)

Nechajte nám správu