Tento týždeň sme sa zúčastnili hodnotenia ekonomických výsledkov skupiny BMW Group v Mníchove. BMW plánuje, že rok 2018 bude už deviatym rekordným v rade z hľadiska ekonomických výsledkov. Zisk pred zdanením má presiahnuť 10 miliárd euro, a to aj napriek rastúcim výdavkom. BMW Group má v pláne dosiahnuť v roku 2025 počet 100 miliónov aktívnych zákazníkov.

BMW hodnotí hospodárske výsledky v BMW World v Mníchove

Rozširovanie spektra automobilov

Dva roky po predstavení svojej stratégie NUMBER ONE> NEXT má BMW Group v pláne zvýšiť v priebehu roku 2018 výdavky na výskum a vývoj na rekordnú úroveň. Podľa Haralda Krügera, ktorý je predseda predstavenstva BMW AG automobilky aktuálne zažívajú obdobie veľkých technologických zmien. Doslova povedal, že budúcnosť mobility vzniká práve teraz.

Harald Krüger, predseda predstavenstva BMW AG pri tlačovej konferencii

V roku 2018 pokračuje rozširovanie spektra automobilov od BMW i3 až po Rolls-Royce Phantom. S predstavením modelu BMW X2 v marci, zvýšením produkcie BMW X3 a novou generáciou BMW X4 sa rok 2018 pre BMW stáva rokom X. Ako budú vyzerať budúce modely predstavilo už BMW na autosalóne v Ženeve s konceptom M8 Gran Coupé. Jeho sériová podoba bude uvedená v roku 2019.

Akvizície a čínsky trh

V januári pritom BMW oznámilo akvizíciu spoločnosti Parkmobile LLC, ktorá je orientovaná na digitálne riešenia na parkovanie. V marci bola uzavretá akvizícia spoločnosti DriveNow, ktorá pôsobí v oblasti car sharingu.

Tieto dve transakcie dávajú BMW Group možnosť rozšíriť ponuku hlavne v oblasti mestskej mobility. Navyše, vo februári podpísali BMW Group a čínska automobilka Great Wall zmluvu o budúcej zmluve, ktorá sa týka výroby plne elektrických vozidiel MINI v Číne.

Harald Krüger, predseda predstavenstva BMW AG pred začiatkom tlačovej konferencie

V znamení elektriny

Na autosalóne v Ženeve BMW bol predstavený aj nový koncept čisto elektrického auta BMW i4, ktoré sa bude vyrábať v továrni v Mníchove. Dnes už BMW Group vyrába elektrifikované vozidlá v celkovo desiatich závodoch. Do zoznamu sa v roku 2019 pridá továreň Oxford, ktoré začne s výrobou plne elektrického MINI. BMW i4 je pritom len jedným z 25 elektrifikovaných modelov, ktoré sa BMW Group chystá priviesť na trh do roku 2025.

Claus Fröhlich z predstavenstva BMW

Polovica z týchto modelov bude plne elektrická. Od roku 2021 bude BMW Group vďaka príchodu piatej generácie batérií a hnacích ústrojenstva ponúkať čisto elektrické vozidlá s dojazdom až 700 kilometrov a plug-in hybridné modely s elektrickým dojazdom až 100 kilometrov. Presne na túto tému sme sa pýtali aj pána Clausa Fröhlicha z predstavenstva BMW pri našom interview. Ako sme sa dozvedeli, toto je teoretický dojazd za ideálnych podmienok. V praxi môžeme počítať s dosahom budúcich elektrických áut od BMW na reálnej úrovni okolo 500 km. BMW má pritom vyriešený aj systém recyklácie batérií po skončení ich životnosti a intenzívne investuje do rozširovania vlastných nabíjacích staníc po celom svete, špeciálne v Európe. Pri diskusii padla aj otázka na to, či BMW neplánuje výstavbu výrobného závodu na Slovensku. Clausa Fröhlicha to nevylúčil, označil Slovensko za perspektívnu krajinu pre výrobu automobilov BMW v prípade, ak bude rásť požiadavka na vozidlá tejto značky vo východnej Európe. Momentálne je však najväčší boom v Ázii, špeciálne Číne, kde sa BMW veľmi darí.

Nová generácia BMW i8

Investovať sa bude masívne

Pokračujúci vývoj na poli elektrickej mobility je kľúčovým dôvodom pre rozhodnutie BMW Group vyhradiť v tomto roku oveľa väčšie množstvo finančných prostriedkov určené na výskum a vývoj. Potom, čo investície do mobility budúcnosti dosiahli v roku 2017 hodnotu 6,108 miliardy EUR, sa táto suma pre fiškálny rok 2018 ďalej zvýši. Investície medziročne vzrastú o ďalšie stovky miliónov eur, ktoré budú smerované primárne do nových modelov. V absolútnych číslach môže hodnota investícií dosiahnuť hranicu 7 miliárd eur

BMW i3

V roku 2017 BMW Group dodala po prvýkrát viac ako 100 000 elektrifikovaných vozidiel za jediný rok. Za týmto číslom je úspech čisto elektrického modelu BMW i3, ktorého predaje rástli s každým rokom od jeho uvedenia na trh v roku 2013.  BMW Group plánuje zvýšiť v roku 2018 globálne predaje elektrifikovaných vozidiel na minimálne 140 000 kusov a jej cieľom je mať na cestách do konca roka 2019 viac ako pol milióna elektrifikovaných vozidiel. Podľa Harald Krüger je jedným z cieľov aj zníženie emisie CO2.

Viac o elektromobiloch BMW

BMW otvorilo špeciálnu výstavu venovanú elektromobilite. Boli sme pritom, pozrite si aj video

 

Nechajte nám správu