Dobrá správa pre fanúšikov smartfónov od Sony.

Sony Xperia už nie je tak silná značka na trhu so smartfónmi, ako tomu bolo pred niekoľkými rokmi. Jej smartfóny sa však ako jedny z mála odlišujú od záplavy ostatných telefónov na trhu. Aj preto nás teší, že japonský výrobca na tento segment zatiaľ nezanevrel a to aj napriek posledným rokom, kedy bola mobilná divízia v strate.

Zdá sa však, že by sa mohlo blýskať na lepšie časy. Sony oznámilo, že v druhom kvartáli tohto roka dodalo 800-tisíc smartfónov. Tento počet síce predstavuje pokles o 100-tisíc v porovnaní s rovnakým obdobím za minulý rok, avšak Q2 2020 bol pre výrobcov smartfónov náročný kvôli pandémii koronavírusu – prakticky všetci výrobcovia zaznamenali straty.

Potešiteľné je, že Sony zdvojnásobilo dodávky v porovnaní s prvým kvartálom 2020 a že spoločnosť potvrdila, že po štyroch rokoch v strate očakáva zisk za fiškálny rok 2020. Ten končí v marci 2021, takže či sa aktuálny odhad spoločnosti potvrdí, zistíme v apríli 2021.

Sony tiež očakáva, že cenovo dostupné smartfóny a zariadenia strednej triedy budú dominovať v jeho portfóliu v rokoch 2020 a 2021. Dôvodom je menší dopyt po vlajkových lodiach kvôli koronavírusu.

Zdroj: Sony, Phone Arena

Prečítajte si aj:

Sony Xperia 10 II: Dokázala sa odlíšiť a upútať (RECENZIA)

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Nechajte nám správu