Ak vývojári dokážu predávať predplatné dlhodobo, Apple im dá väčšiu maržu.

Budúci týždeň sa uskutoční konferencia WWDC 2016. Apple má na nej hovoriť najmä o softvére. Okrem nových verzií operačných systémov predstaví novinky pre vývojárov aj z hľadiska obchodu App Store.

Ten pred pár rokmi spôsobil revolúciu na trhu so softvérom a Apple chce tento úspech zopakovať. V rozhovore pre portál The Verge to potvrdil Phil Schiller, marketingový viceprezident spoločnosti. Schiller vidí budúcnosť App Storu v predplatnom. Tento platobný model bol doteraz dostupný iba pre niektoré kategórie aplikácií, Apple ho však sprístupní všetkým vývojárom.

appstore_podiel_april_2016_nowat

Rozhodnutie dáva zmysel. Apple chce vytvoriť nové nástroje, ktoré umožnia vývojárom zabezpečiť kontinuálny prínos peňazí zo strany používateľov. Predplatné bude po novom dostupné napr. aj v hrách, čo je kategória, ktorá generuje najväčšie tržby – až 3/4 podľa štatistík za apríl 2016. Mnohí vývojári už dnes predávajú mikrotransakcie, ktoré sú pripravené pre model predplatného, ale používateľ si ich musel jednorazovo kupovať každý mesiac. To sa zmení.

Apple chce motivovať vývojárov k tomu, aby vytvorili efektívny model predplatného, aj vyššou maržou z predaja. V prípade, že používateľ bude mať aktívne predplatné dlhšie ako jeden rok, Apple si nebude účtovať štandardných 30% z predaja, ale po prvom roku zníži svoju maržu na 15%. Vývojárom teda dostanú 85%.

Uvidíme, ako sa tieto zmeny prejavia navonok, ale hlavná myšlienka obchodu App Store 2.0 je zrejmá – postupne prejsť z jednorazových transakcií na predplatné. Konferenciu WWDC 2016 budeme budúci týždeň pozorne sledovať.

Zdroj: The Verge

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Nechajte nám správu